Miele WSD323 WCS PWash&8kg

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 56 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele WSD323 WCS PWash&8kg op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

j**********@t***** 29-05-2023

Matig product met beperkt gebruiksgemak

We hebben deze wasmachine nu een maand of twee in ons bezit - tot op heden een nogal matige ervaring.

De machine wast schoon en stil, geen bijzonderheden.

Een aantal op- en aanmerkingen:
- machine is matig gebalanceerd - is voortdurend aan de 'wandel'
- starttijd programmeren gaat alleen in blokken van 30 minuten - niet mogelijk om exacte starttijd op te geven
- foutcode binnen 2 maanden na aanschaf - code wordt niet benoemd in de handleiding
- afbreken van programma (bij verkeerde keuze bijvoorbeeld) is complex; het is niet eenvoudig om de dan gekozen programma keuze te herstellen (handleiding voor nodig)

Kortom - een weinig positieve ervaring voor zo'n degelijk merk.

Pluspunten

• volume

Minpunten

• onbalans
  • uitgestelde start
  • afbreken programma ingewikkeld

Mama 28-09-2022

Kind kan de was doen !

Geweldige machine ! Gekozen om de volgende opties : De meeste programma's zijn ook op 'kort' in te stellen en tot 60 graden waardoor een wasje met handdoeken bijvoorbeeld veel sneller klaar is. Ik kan in een dag veel meer was doen dan voorheen. A label natuurlijk zeker in deze tijd. Ook het impregneer programma sprak me erg aan omdat we veel technische outdoor kleding hebben. De capsules om te impregneren bijv. kan je via de Miele website verkrijgen, ook speciaal wasmiddel voor technische kleding. Je kan ook gewoon wasmiddel en/of wasverzachter in het laatje doe, capsules zijn een handige extra optie. Wasmiddellade is wat stroef in het begin maar wordt minder, het piepje kan je aanpassen op hard, medium, zacht of helemaal uit en 1x of meerdere keren (zie boekje of website Miele). Trommel is heel groot dus handig voor gezin met 2 kinderen. Centrifuge toerental tot 1400 dat had mijn vorige LG (15 jaar meegegaan) ook echter doet deze het nog beter en veel stiller. Softcare trommel is heel fijn en door de kleine gaatjes minder kans dat er iets doorheen valt. Display gaat om energie te besparen na enkele minuten uit, enkel even op drukken en je kan de resttijd zien. Je kan hem ook in hele uren voorprogrammeren. Miele heeft als enige merk de deur enkel naar rechts open draaiend wat even wennen was omdat hij in een linkerhoek staat van de badkamer maar hij draait best ver dus kan er gewoon bij. Wij hebben er een oude Miele wasdroger (Sommerwind Novotronic) op staan, let op de tussenstukken die je ervoor koopt de meeste 'goedkope' verwachten dat je gaatjes in het bovenblad boort wat ik niet kon verdragen dus heb het met dubbelzijdig foam plaktape (HEMA) gedaan. Miele staat als een huis dus de wastoren wiebelt bijna niet. Het ontwerp is zoals altijd bij Miele tijdloos zonder poespas en alles voelt heel degelijk aan. Over een tijdje de bijpassende droger maar eens aanschaffen : ) Kind kan de was doen !

Pluspunten

• Zuinig
  • Degelijk
  • Veel opties
  • Powerwash
  • Impregneerfunctie

Minpunten

• wasmiddellade in het begin wat stroef

joavandeboa 15-04-2020

goede kwaliteit en gemakkelijk in gebruik

Een erg fijne wasmachine met goede verschillende wasopties. De quickpowerwash optie is heel goed en fijn. in 50 min is de was goed schoon en het scheelt veel tijd t.o.v. de normale katoen wasoptie. Het display is helder en duidelijk. De knop draait fijn en reageert snel op het display. de geluiden bij het aan en uitgaan van de wasmachine zijn erg vriendelijk. De deur gaat makkelijk open & dicht. De wasmachine staat bij ons op de tweede verdieping, en we horen hem wel op de eerste verdieping als de wasmachine gaat centrifugeren.

Pluspunten

• Fijn apparaat
  • Deur sluit makkelijk en heel soepel
  • Display makkelijk te begrijpen
  • Fijne en rustige tonen bij afgaan
  • Quickpowerwash optie

Minpunten

• de draaiknop is heel gevoelig
  • design

Arjan 15-04-2020

Erg fijne, energiezuinige wasmachine voor het hele gezin

Een kwaliteits wasmachine van Miele: handig in gebruik, mooi design en erg energiezuinig (A+++). Hij heeft wel 8kg beladingsruimte, erg handig voor ons grote gezin. Hij scheelt ook tijd door snel wasprogramma's (Express20 en QuickPowerWash). Doordat hij droogt op 1400 toeren per minuut hoeft de was niet te lang aan de lijn te hangen. De trommel is van binnen helemaal bewerkt, SoftCare schijnt het te heten. Zachte handen voor de was :) Hij heeft voldoende programma's (niet dat we er super veel nodig hebben).
We hebben de wasmachine nu 5 weken in bezit en hij bevalt erg goed in deze corona-tijden, met de kinderen thuis: naar de was een stukje minder omkijken :)

Pluspunten

• Snelprogramma's
  • Grote trommel / beladingsruimte
  • Veel handige functies

Minpunten

• Op hoge toeren hoor je hem flink

JoeriZelf 07-04-2020

Kwaliteit, degelijk, zuinig en stil

Deze loeizware maar daardoor ook oerdegelijke wasmachine is moderner dan hij eruit ziet. Zoals al decennia lang is het uiterlijk van de Miele wasmachines nauwelijks veranderd en niet heel flashy. Maar onder de motorkap des te meer. Hij is super zuinig, hij maakt nauwelijks geluid, en heeft een geavanceerd water besparend systeem. De trommel is doorontwikkeld zodat het maximale bescherming biedt voor je kleding. Verder is de bediening erg functioneel en prettig. Eeen grote draaiknop en touch screen. Eenvoudig en goed. Het enige nadeel dat ik ervaar is dat het wasmiddelbakje opvallend stroef open gaat. De normale wasprogramma's duren lang, sommige wel meer dan 3 uur. Maar wij gebruiken vaak het power-wash programma en dat werkt prima, en dan is je was in minder dan 1 uur klaar met wassen. Het kost wat deze wasmachine maar dan heb je ook wat. De mannen die de machine kwamen brengen lieten weten dat ze ook vaak kapotte machines komen ophalen bij mensen thuis. Miele wasmachines zijn allemaal ouder dan 20 jaar als ze kapot gaan, dus de prijs is echt de moeite waard.

Pluspunten

• zuinig
  • geluidsarm
  • gemakkelijke bediening
  • met powerwash in 1 uur schone was

Minpunten

• wasmiddelbakje gaat stroef open
  • geen end tune